You are currently viewing Miért nem nyilvánvaló a szépségiparban?

Miért nem nyilvánvaló a szépségiparban?

„Cipőt a cipőboltból!”

Én még emlékszem erre a retro reklámra, amin manapság már jókat kuncogunk, hiszen annyira nyilvánvaló, egyértemű.

Mint ahogy az is, 
– ha fáj, orvoshoz megyünk
– ha bevétel-kiadás, könyvelőhöz fordulunk
– ha weboldal, webmestert keresünk 
– ha konyhafelújítás, asztalos után kutakodunk
– ha cipő, cipőboltba megyünk
– …. és még sorolhatnám.

DE!!!
Ha korpás, zsíros –  „ezt láttam a reklámban, ez tuti jó!”
Ha világosabb színű haj kell –  leemelünk a drogéria polcáról egy hajfestéket
Ha csak a végéből kell vágni egy picit – megkérjük a barátnőt
Ha fakó és száraz a vége – kutyulunk otthon valamit egy online video alapján
Ha fekete pötty vagy patti van rajta – otthon kinyomjuk
Ha száraz vagy éppen zsíros –  megkérdezzük a barátnőt, ő mit használ
Ha piros, érdes folt van rajta –  megrendeljük a csoda gyógyírt a webshopon
Ha ráncosodni kezd – leugrunk a gyógyszertárba

Bizony nem egyszer hallani  – főleg fiatalabb hölgyeknél, akik az online világában élnek  – az “Áááá, ezt én is meg tudom csinálni, meg olcsóbb is!”  megoldást egy-egy csúnyácska vagy kellemetlen panaszra, amit a tükörben lát.

Biztos? … Ime három példa

A vendég egy youtube-os videó alapján kutyult arcradírt kent magára.
Csak éppen az ő bőre nagyon, de nagyon nem kedvelte az egyik összetevőt.
Az eredmény piros, viszkető arcbőr, amit többszöri regeneráló arckezeléssel lehetett rendbe hozni.

Vendégünk egy szőkítő festéket emelt le a polcról az egyik bevásárlóközpontban és becsülettel követte a használati utasítást. Csak éppen az ő sötétszínű, sűrű haja nem úgy reagált, ahogy azt elképzelte.
Az eredmény szalmasárga, roncsolt, leégetett haj, melyen már csak az olló segít. Több alkalmas hajszerkezet-visszaépítés és csak ezután jöhet a színkorrekció. 

Vagy álljon itt Anett vendégünk esete.
Ő úgy döntött, hogy élete Nagy Napján ő maga készíti el a sminkjét, mert gyorsabb és olcsóbb. Itt a története, ez tényleg egy rémálom volt >>>

Brrrr… és ez csak három példa.

Kérdésem: biztos meg tudja csinálni, biztos olcsóbb?

Ilyenkor nagyon udvariasan megkérdezem, de most FENNHANGON teszem, hogy MINDENKI MEGHALLJA:

A legfeltűnőbb, a legszembetűnőbb, a legérzékenyebb ‘takaróinkat’ –  az arcbőrünk, hajunk szépségét, ápolását miért nem bízzuk SZAKEMBERRE?

Óriási tisztelet a kivételeknek!

Miért fordulunk azonnal egy orvoshoz, könyvelőhöz, informatikushoz, asztaloshoz ha szakmai segítségre, megoldásra van szükségünk? Mert nyilvánvaló és egyértelmű, hogy mi nem értünk hozzá, mert nem ez a szakmánk!!


És miért nem egyértelmű ez a szépségiparban?? 

Mi is a nevük? Szépségipari szakemberek.

Hosszú évekig tanulják a kémiát, biológiát, anatómiát, anyagismeretet, vágási és szinezési technikákat, speciális arcmasszázsokat. Évekig gyakorolnak folyamatosan mestereik mellett, és komoly vizsgákat tesznek.

Amikor már rutinos profi szakemberek, akkor is folyamatosan oktatásokra, továbbképzésekre járnak, hogy fejlesszék magukat és kövessék a legújabb trendeket. Csak így tudnak vadiúj megoldásokat nyújtani vendégeiknek és becsülettel kiszolgálni őket.
Ugyanúgy, mint az orvosok, könyvelők, informatikusok, asztalosok!!

Olyan jó lenne, ha végre nyilvánvaló és egyértelmű lenne, hogy ezt a szaktudást sem lehet internetes videóval helyettesíteni! 

Ezt a szaktudást sem lehet egy termék hátoldalán olvasható használati utasításból megszerezni!  


Mit nyújt nekünk egy jó szakember?

Nézzük csak mi is történik, ha elmész egy új dokihoz, ha a vadiúj könyvelőddel találkozol, ha az asztalossal vagy webmesterrel először ültök le beszélgetni?

A-tól Z-ig  kikérdez, meg akarja ismerni az eddigi leleteidet, számláidat, ill. hosszasan elbeszélgettek mi az elképzelésed a hőn áhított konyhabútorról vagy honlapról. Ezt várjuk el tőle, ugye?

Miután alaposan analizált, előveszi az összes szakmai tudását, tapasztalatát és elmondja vagy eléd teszi a megoldást. És te hiszel neki, mert ő a szakember.

Mit nyújt nekünk a fodrász, kozmetikus, sminkes?

Ugyanez a folyamat zajlik le a szépségipari szakembereknél.

A fodrászaink kérdéseket tesznek fel az elképzelt frizura formájáról, színéről, megtapintják a haj minőségét, megvizsgálják a fejbőrt.
Majd a megbeszélt színhez szabottan, a megfelelő arányban keveri össze a festékeket és a megbeszélt hajformához igazítva, a kellő szögben csattintja az ollót. A hajra-fejbőrre szabottan választja ki a sampont, balzsamot és tesz fel pakolást vagy egyéb ápolót.

A kozmetikus is célirányos kérdésekkel kezdi az ismerkedést. Kiváncsi az arcápolási szokásokra, egészségi állapotra, életformára, táplálkozási szokásokra. Megvizsgálja az arcbőrt, nem is hinnénk mennyi kis titkot lát benne!
Majd bőrre szabottan ajánl arckezelést, krémet, pakolást és állít össze célzott kencéket otthoni használatra.

Egy internetes videó, egy webshopban vásárolt kence, a barátnő tapasztalata, vagy egy reklám igérete ezeket tudja??… NEM! Nem tudja!

Gondolj csak bele! 


Amikor megvásárolod egy fodrásztól vagy kozmetikustól a szolgáltatását, te nem csak a szuper frzurát vagy a sima, feszes bőrt veszed meg tőle, hanem
A NYUGALMADAT,
A HITEDET BENNE ÉS
A MEGOLDÁST.



És van itt még valami plussz …

Egy kétgyermekes vendégünk mondatait idézem szószerint, aki rájött, hogy valami nagyon nem stimmel.

“…  Rohanás haza a DM-ből a festékemmel arcpakolásommal, hogy kész is legyek mielőtt hazaér a család, nehogy a férjem szétálló, gubancos festékes hajjal és rémisztő kék maszkkal lásson! Amíg hatott a cucc, gyorsan elmosogattam, kiteregettem, előkészítettem a vacsit és megírtam néhány mailt. Szóval pörögtem ezerrel, ahogy azt megszoktam.
Folyamatosan az órát néztem, jaj még van negyed óra mielőtt hazaérnek, addig gyorsan lemostam mindent a fejemről, megszárítottam, befésültem.


Este hulla fáradtan tanulás a gyerekekkel, vacsi, fürdés …. semmi kedvem a dumcsizáshoz a férjemmel, berogytam az ágyba …. ahogy azt szoktam.
Minden ilyen szépítkezős ‘csak magamra figyelek’ két óra annyira kimerítő volt ….” 

Ugyancsak ő fogalmazta meg miért jár hozzánk, mit jelent neki a nálunk eltöltött két óra. Direkt az alábbi gondolatait, szavait emelem ki a beszélgetésből, mert annyira szemléltetőek:

” …. megpihenjek, végre én legyek a fontos, végre rám figyeljenek!…”

” ….  hűsítő hajmosás, bizsergető fejmasszázs, csacsogás a fodrászommal, tea vagy kávé mellé egy bulvárlap laza sztorijai és végül csodás újjászületés, új frizura!…”

” … a kozmetikában csodás krémekkel masszírozzák ki belőlem vibráló gondolataimat, a vitaminos maszk alatt elpilledek, ellazulok … halk zene, relax….. és végül puha, selymes, feltöltött ‘babapopsi’ arcbőr.

Ez a néhány óra csak az enyém, én vagyok a fontos, engem kényeztetnek, mint egy kisbabát, csak velem foglalkoznak…. végre!!”  


Hogy esett a kis szépségipari lelkifröccsöm?

Írásom célja az is, hogy kicsit másképp gondoljunk ezekre kitünő szakemberekre.

És most nem beszéltem a körmösökről, masszőrökről.
Ők is több éves tanulási, gyakorlási folyamaton mennek keresztül és bizony nekik is rohamléptekben kell követniük az új divatokat, trendeket.

Becsüljük meg őket, tartsuk tiszteletben a szaktudásukat, idejüket.  

szépségipari szakemberek nem csak külsőleg varázsolnak újjá, hanem lelkünknek is pinenőt, sőt esetenként megnyugvást is adnak.