Beauty Carnival szépségszalon, 1025 Budapest Szépvölgyi út 52.  06 1 886 9212

Női-férfi naturo fodrászat  | Kozmetika-szempilla | Profi smink | Kéz,-lábápolás - Műköröm

 


ONLINE bejelentkezés
vagy telefonon akár azonnal: 06 1 886-9212

Szépségipari lelkifröccs

 

 

"Cipőt a cipőboltból!"

 Ugye még emlékszünk erre a retro reklámra, amin manapság már jókat  kuncogunk, hiszen annyira nyilvánvaló, egyértemű?

 Mint ahogy az is, 

 - ha fáj, orvoshoz megyünk
 - ha bevétel-kiadás, könyvelőhöz fordulunk  
 - ha konyhafelújításm asztalos után kutakodunk
 - ha cipő, cipőboltba megyünk
 …. és még sorolhatnám.

DE!!!

 Ha fekete pötty vagy patti van rajtunk - otthon kinyomjuk
 Ha száraz vagy éppen zsíros -  megkérdezzük a barátnőt, ő mit használ
 Ha ráncosodni kezd - leugrunk a gyógyszertárba vagy megrendljük online       Ha korpás, zsíros -  "ezt láttam a reklámban, ez tuti jó!”
 Ha világosabb színű haj kell -  leemelünk egy hajfestéket a drogéria polcáról
 Ha csak a végéből kell vágni egy picit - megkérjük Anyut

 

 Bizony nem egyszer hallani  - főleg akik az online világában élnek  - az 
“Áááá, ezt én is meg tudom csinálni, meg olcsóbb is!”  megoldást egy-egy csúnyácska vagy kellemetlen panaszra, amit a tükörben lát.

 

Eredmény: 

Piros, viszkető arcbőrű vendég, (amit többszöri regeneráló arckezeléssel lehet rendbe hozni), aki egy youtube-os videó alapján kutyult arcradírt ken magára... csak éppen az ő bőre nagyon, de nagyon nem kedvelte az egyik összetevőt.

 

 

Szalmasárga, roncsolt, leégetett haj, melyen már csak az olló segít. Jobb esetben egy több alkalmas hajszerkezet-visszaépítés, és csak ezután jöhet a színkorrekció. 

A vendég egy szőkítő festéket emel le a polcról az egyik bevásárlóközpontban és ugyan pontról pontra követte a használati utasítást, csak éppen az ő sötétszínű sűrű haja nem úgy reagált, ahogy azt elképzelte.

 

brrrr…Üvöltés és ez csak két példa.

Kérdésem: biztos meg tudja csinálni, biztos olcsóbb?

Ilyenkor nagyon udvariasan megkérdezem, de most FENNHANGON teszem, hogy MINDENKI MEGHALLJA:

A legfeltűnőbb, a legszembetűnőbb, a legérzékenyebb ‘takaróinkat’ -  az arcbőrünk, hajunk szépségét, ápolását miért nem bízzuk SZAKEMBERRE?

Óriási tisztelet a kivételeknek!

Miért fordulunk azonnal egy orvoshoz, könyvelőhöz, asztaloshoz ha szakmai segítségre, megoldásra van szükségünk? 
Mert nyilvánvaló és egyértelmű, hogy mi nem értünk hozzá, mert nem ez a szakmánk!!


És miért nem egyértelmű ez a szépségiparban?? Rosszall

Mi is a nevük? Szépségipari szakemberek.

Hosszú évekig tanulják a kémiát, biológiát, anatómiát, anyagismeretet, vágási és szinezési technikákat, speciális arcmasszázsokat. Évekig gyakorolnak folyamatosan mestereik mellett, és komoly vizsgákat tesznek.

Amikor már rutinos, profi szakemberek, akkor is folyamatosan oktatásokra, továbbképzésekre járnak, hogy fejlesszék magukat és kövessék a legújabb trendeket. Csak így tudnak vadiúj megoldásokat nyújtani vendégeiknek és becsülettel kiszolgálni őket.
Ugyanúgy, mint az orvosok, könyvelők, asztalosok!!

Olyan jó lenne, ha végre nyilvánvaló és egyértelmű lenne, hogy 
ezt a szaktudást sem lehet internetes videóval helyettesíteni! Üvöltés

Ezt a szaktudást sem lehet egy termék hátoldalán olvasható használati utasításból megszerezni!  


Mit nyújt nekünk a Ő?

Nézzük csak mi is történik, ha elmész egy új dokihoz, ha a vadiúj könyvelőddel találkozol, ha az asztalossal először ültök le beszélgetni?

A-tól Z-ig  kikérdez, meg akarja ismerni az eddigi leleteidet, számláidat, ill. hosszasan elbeszélgettek mi az elképzelésed a hőn áhított konyhabútorról. Ezt várjuk el tőle, ugye?

Miután alaposan analizált, előveszi az összes szakmai tudását, tapasztalatát és elmondja vagy eléd teszi a megoldást. És te hiszel neki, mert ő a szakember.

 Mit nyújt nekünk egy jó szakember?... MEGYUGVÁST, HITET,  MEGOLDÁST

Ugyanez a folyamat zajlik le a szépségipari szakembereknél.

A fodrászaink kérdéseket tesznek fel az elképzelt frizura formájáról, színéről, megtapintják a haj minőségét, megvizsgálják a fejbőrt.
Majd a megbeszélt színhez szabottan, a megfelelő arányban keveri össze a festékeket és a megbeszélt hajformához igazítva, a kellő szögben csattintja az ollót. A hajra-fejbőrre szabottan választja ki a sampont, balzsamot és tesz fel pakolást vagy egyéb ápolót.

A kozmetikusunk is célirányos kérdésekkel kezdi az ismerkedést. Kiváncsi az arcápolási szokásokra, egészségi állapotra, életformára, táplálkozási szokásokra. Megvizsgálja az arcbőrt, nem is hinnénk mennyi kis titkot lát benne!
Majd bőrre szabottan ajánl arckezelést, krémet, pakolást az előre csomagolt, higiénikusan lezárt üvegcsékből, tubusokból.

Egy internetes videó, egy webshopban vásárolt kence, a barátnő tapasztalata, vagy egy reklám igérete ezeket tudja??... 
 

NEM! Nem tudja!

 

Gondolj csak bele! 

Amikor megvásárolod egy fodrásztól vagy kozmetikustól a szolgáltatását
te nem csak a szuper frzurát vagy a sima, feszes bőrt veszed meg tőle, hanem A NYUGALMADAT, A HITEDET BENNE ÉS A MEGOLDÁST.

 


 

És van itt még valami nagyon plussz ….

Egy kétgyermekes vendégünkkel beszélgettem. Történetét idézem szószerint, aki rájött, hogy valami nagyon nem stimmel. 

“…  Rohanás haza a DM-ből a  hajfestékemmel és arcpakolásommal, hogy kész is legyek mielőtt hazaér a család, nehogy a férjem szétálló, gubancos festékes hajjal és rémisztő kék maszkkal lásson! ..."

"... Amíg hatott a cucc, gyorsan elmosogattam, kiteregettem, előkészítettem a vacsit és megírtam néhány mailt. Szóval pörögtem ezerrel, ahogy azt megszoktam. Folyamatosan az órát néztem, jaj még van fél órám mielőtt hazaérnek, addig gyorsan lemostam mindent a fejemről, megszárítottam, befésültem.
Hulla fáradtan tanulás a gyerekekkel, vacsi, fürdés .... semmi kedvem a dumcsizáshoz a férjemmel, berogytam az ágyba .... ahogy azt szoktam.
Minden ilyen szépítkezős két óra annyira kimerítő volt ….” Rosszall

 

Ugyancsak ő fogalmazta meg miért jár hozzánk, mit jelent neki a nálunk eltöltött két óra.
Direkt az alábbi gondolatait, szavait emelem ki a beszélgetésből, mert annyira szemléltetőek:

" .... végre nyugiban legyek, ne nekem kelljen csinálni és pihenjek!"

" ... ez a néhány óra csak az enyém, én vagyok a fontos, engem kényeztetnek, mint egy kisbabát, csak velem foglalkoznak, VÉGRE!!.”  Nevetés


 


Hogy esett a kis lelkifröccsöm?

Írásom célja az is, hogy kicsit másképp gondoljunk ezekre kitünő szakemberekre.

És most nem beszéltem a körmösökről, masszőrökről, sminkesekről.
Ők is több éves tanulási, gyakorlási folyamaton mennek keresztül és bizony nekik is rohamléptekben kell követniük az új divatokat, trendeket.

Becsüljük meg őket, tartsuk tiszteletben a szaktudásukat, idejüket!  

A szépségipari szakemberek nem csak külsőleg varázsolnak újjá, hanem lelkünknek is pinenőt, sőt esetenként megnyugvást is adnak. 


 

Ha véleményed van a fentiekről, akár egyetértesz, akár nem, írj nekem ide! Nagyon kiváncsi vagyok, Te hogy gondolkodsz erről?